Julia Marcell pisze i gra muzykę zorientowaną na piosenki. Z aranżacjami opartymi na starannie dobranych, mocnych partiach bębnów i basu, pulsującej gitarze elektrycznej, pianinie i brudnej, zniekształconej efektami altówce. Jest to muzyka , która łączy w sobie wiele gatunków, ale nigdy nie oddala się za bardzo od idei popowej piosenki, opowieści zamkniętej w 3 minutach. Nawet, jeżeli czasem zespół lubi zatopić się w ścianie dźwięku, lub w dziesięciominutowej, rytmicznej pętli – wszystko to ma służyć piosence. Niektóre z tych piosenek bywają dość mroczne i melancholijne, niektóre wznoszą i roznoszą swoją energią, niektóre pędzą jak szalona ciężarówka na autostradzie w filmowym pościgu, a niektóre są czułe i emanują niesamowitym ciepłem. Te piosenki to podróż. Julia wyśpiewuje swoje emocjonalne opowieści o dorastaniu i wspomnieniach, gdzie echa wydarzeń są filtrowane przez lata doświadczeń. Czasami figlarne i abstrakcyjne, czasem proste, czasem niepokojące, ale zawsze pełne humoru i auto-ironii.

Julia Marcell – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, multi-instrumentalistka, ma na swoim koncie 3 albumy – ufundowane dzięki internautom „It Might Like You” z 2008 roku, „June” z 2011, z piosenkami „Matrioszka” i „Echo”, które długo zajmowały wysokie pozycje list przebojów, oraz zeszłoroczną „Sentiments”, nazywana przez prasę muzyczną jej najlepszą płytą dotychczas.

Julia została laureatką prestiżowych nagród m.in.: PASZPORTU POLITYKI 2012 w kategorii Muzyka Popularna, FRYDERYKA 2012 w kategorii Muzyka Alternatywna, jak również Nagrody Artystycznej miasta Torunia Im. Grzegorza Ciechowskiego 2011.

Wydawnictwa Julii Marcell spotkały się z uznaniem publiczności, dziennikarzy oraz ludzi związanych z kulturą, nie tylko w Polsce – ukazały się również w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Obok własnych piosenek, Julia Marcell pisze również muzykę do filmu i teatru. Julia jest autorką m.in. ścieżki dźwiękowej do najnowszego obrazu Przemysława Wojcieszka „Jak całkowicie zniknąć” (2015), oraz sztuk teatralnych „Kamienne niebo zamiast gwiazd” (2014) oraz „Kronos” (2014) w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego.

Julia i jej zespół koncertują na całym świecie. Odwiedzili między innymi Niemcy, Holandię, Wielką Brytanię, Finlandię, Portugalię, Japonię i Stany Zjednoczone. Wystąpili również na wielu festiwalach – SXSW, Eurosonic Festival, The Great Escape Festival, Reeperbahn Festival, CO-POP, Open’er Festival, Męskie Granie i wielu innych.

ZESPÓŁ:
Julia Marcell – śpiew, gitara, pianino
Mandy Ping-Pong – altówka, śpiew, klawisze
Thomas Fietz / Sebastian Schmidt – perkusja
Thomsen Slowey Merkel – bas

O JULII MARCELL PISZĄ:
Agnieszka Szydłowska: Młoda, a zdecydowana. Gra, na czym chce i jak chce. Śpiewa. Jest pozbawiona bardzo polskiego kompleksu – zaściankowości.

Piotr Metz: Autorska propozycja na poziomie europejskim. Julia od początku podąża własną drogą, odporna na wpływ zewnętrznej rzeczywistości.

Glamour: Czym kupuje fanów? Odwagą. Żeby pisać muzykę wbrew obowiązującym trendom i tym samym dyktować własne. Żeby szukać, eksperymentować, nie stać w miejscu. („Sentiments” płytą miesiąca w Glamour)

Bartek Chaciński: Kilkuletnia perspektywa zmienia punkt widzenia: zbiórka pieniędzy na pierwszą płytę Julii Marcell dziś wydaje się łatwa, trudne jest to, co się stało później. Utrzymanie pozycji wokalistki i autorki, która stąpa po cienkiej linii między popem a sceną alternatywną. Na trzeciej płycie „Sentiments” po raz kolejny udaje jej się to, za co nagradzaliśmy ją Paszportem POLITYKI – podąża własną drogą (…)

Uwolnijmuzyke.pl: Zbierając głosy do naszego podsumowania mieliśmy konkretny podział – na albumy polskie i zagraniczne. Jednak jeden z moich redakcyjnych kolegów wpisał Julię na miejscu pierwszym w albumach zagranicznych. Jak sam napisał mi później w mailu: Tak, Julia Marcell to nie przypadek na pierwszym miejscu, to najlepsza płyta, jaką słyszałem w tym roku, bez żadnych ograniczeń. („Sentiments” polską płytą roku 2014 wg Uwolnijmuzyke.pl)

Przemek Budnik: Marcell ze swoim zespołem zaprezentowała płytę dojrzałą i bardzo przemyślaną. Nawet jeśli często mówi się w muzyce o dojrzałości, ten materiał naprawdę taki jest i chyba właśnie taki miał być. Każdy utwór może być potencjalnym singlem i każdy opowiada historię dotykającą innego tematu. Zabawa rytmem, dopracowane partię gitarowe i bas, który często przeszywa ciało. Wielka brawa, to materiał do którego się wraca, a nie odstawia na półkę. („Sentiments” polską płytą roku 2014 w Brand New Anthem)

Media

  • Soundcloud
  • Soundcloud
  • Soundcloud

Kontakt